W lutym 2016 roku skontaktował się z nami żeglarz z Ukrainy. Właśnie zakupił jacht typu Delphia 29.2. Jacht był zbudowany w 2007 roku. Kadłub poniżej linii wodnej wymagał remontu – zdarcia resztek starej farby przeciwporostowej i pomalowania. Armator zdecydował się na oszlifowanie kadłuba poniżej linii wodnej, zdarcie resztek starej farby i zabezpieczenie kadłuba przed osmozą i porastaniem. Poprosił o doradztwo w sprawie doboru farb do remontu jachtu.
W pierwszej fazie prac kadłub został oczyszczony ze starej farby i pomalowany podkładem epoksydowym Bosman 54 w szarym kolorze. Przed położeniem farby przeciwporostowej położona została także międzywarstwa poprawiająca przyczepność Uniwin Optimal. Na tak przygotowany kadłub położono dwie warstwy farby przeciwporostowej Oliva VSE w kolorze białym.
Jak relacjonował armator we wrześniu 2016 roku, jacht jest cały czas na wodzie. Żegluje w północno-zachodniej części morza Czarnego, przy ujściu rzek Bug Południowy i Dniepr. Woda w tym rejonie jest lekko słona, i bardzo ciepła – temperatura oscyluje w granicach 24-31 stopni. Jak pisał występuje tam bardzo mocne porastanie muszlami i wodorostami.
Otrzymaliśmy zdjęcia z remontu oraz nagrania video i zdjęcia kadłuba zrobione podczas nurkowania pod jachtem po pól roku żeglowania.
„Zauważyłem, że muszle zaczynają rosnąć tylko w okolicy wału napędowego, w pobliżu osi steru i śruby napędowej. Najbardziej muszle rosną na elementach metalowych i w miejscach, gdzie nie przenikają bezpośrednio promienie słoneczne”.