Wokółziemski rejs Bartka Czarcińskiego został w październiku 2016 roku nagle zakończony u wybrzeży Południowej Afryki mimo to środowisko żeglarskie wciąż go wspomina. Przygotowywany kilka lat jacht i sam rejs jest okazją do wielu spotkań, opowieści. Bartek Czarciński traktuje rejs i wypadek jako doświadczenie żeglarskie i życiowe. Opowiada o przygotowaniach, rejsie, wyciąga wnioski. Porządkując uratowane z jachtu materiały znalazł zdjęcia jakie robił specjalnie na prośbę producenta farb Teknos-Oliva.
Z przyjemnością publikujemy zdjęcia. Są one zrobione już na południowej półkuli, po ok. 3 miesiącach rejsu.
Przypominamy jakie farby zostały zastosowane na kadłubie. Jako podkład została użyta farba epoksydowa Bosman 77 ( w sumie położono 4 warstwy), potem międzywarstwa Uniwin Optimal i dopiero potem antyfouling VSE. Poniżej linii wodnej był położony antyfouling VSE w kolorze niebieskim (było położonych w sumie 5 warstw tej farby). Było ich tak dużo, ponieważ rejs był planowany jako non stop dookoła świata i miał trwać ok 1 roku. Ostatnie dwie warstwy farby przeciwporostowej były położone kilka tygodni przed wypłynięciem.