Producent farb jachtowych Teknos-Oliva od kilku lat wspiera ciekawe projekty żeglarskie. Jesteśmy partnerem i fundatorem nagród w najważniejszych sportowych wydarzeniach żeglarskich gromadzących armatorów jachtów. Firma jest partnerem m.in. Żeglarskiego Pucharu Trójmiasta, czy regat o Błękitną Wstęgę Zatoki Gdańskiej. W 2017 roku wspieraliśmy również Międzynarodowe Morskie Mistrzostwa Polski ORC, odbywające się na wodach Zatoki Gdańskiej.
„Bitwa o Gotland” jest imprezą, która przyciąga najlepszych żeglarzy morskich w Polsce. Wymagająca trasa, doświadczeni uczestnicy, a przede wszystkim świetna organizacja wyścigu jest gwarancją sukcesu – zarówno żeglarskiego jak i promocyjnego. Uczestnicząc w takich wydarzeniach pokazujemy, że jako producent farb jachtowych jesteśmy bardzo blisko z żeglarzami, którzy z naszych farb korzystają. Chcemy być nieodłącznym elementem żeglarskiego świata, tego świata, gdzie piękno żeglowania łączy się z nowoczesną technologią. Zwycięzca tegorocznej edycji regat otrzyma ufundowany przez firmę Teknos-Oliva voucher na farby jachtowe o wartości 1000 zł.
Już w najbliższą niedzielę, 10 września, już po raz 6-ty wystartują regaty Bitwa o Gotland – Delphia Challenge 2017. Na liście startowej znajduje się rekordowa liczba 35 zawodników, z których większość zgłosiła się w już pierwszej dobie zapisów, jeszcze w styczniu. Bitwa o Gotland to najtrudniejszy morski wyścig żeglarski w Polsce. Zasady rywalizacji pozostają bez zmian – trasa liczy 500 mil dookoła Gotlandii i trzeba ją pokonać non-stop. Na każdym z jachtów znajduje się jeden człowiek, a dookoła roztacza swoje fale jesienny Bałtyk.
„Cieszy nas, że Bitwa się rozwija i coraz więcej żeglarzy podejmuje wyzwanie samotnej żeglugi wokół Gotlandii” – mówi Piotr Kot, współwłaściciel firmy DelphiaYachts. „Jesteśmy dumni, że po raz kolejny jesteśmy partnerem strategicznym tego wydarzenia” – dodaje.
Wśród tegorocznych uczestników są weterani Bitwy z poprzednich lat (w tym gronie dwie kobiety, Joanna Pajkowska i Aleksandra Emche, a także ubiegłoroczni zwycięzcy – Mirosław Zemke w klasie ORC i Jerzy Matuszak, w klasie Open) i spora grupa bitewnych „nowicjuszy”, mających jednak niezbędne morskie doświadczenie. Wyodrębniona została również klasa Mini650, licząca sześć jachtów. W tej klasie wystartują pierwsi zagraniczni uczestnicy Bitwy – Leino Svennson, Morten Bogacki oraz Claus Pedersen ze Szwecji, Niemiec i Danii. Rywalizować z nimi będą Radek Kowalczyk, Michał Weselak i Marcin Wroński.
Ze względów bezpieczeństwa organizatorzy zdecydowali o wymogu obowiązkowego posiadania przez każdego z zawodników tratwy, radioboi EPIRB (lub lokalizatora PLB), a także kombinezonu TPS ograniczającego wychłodzenie. Obowiązkowe będzie również przejście przed startem szkolenia SAR, zaplanowanego na sobotę, a także kontroli technicznej.
Regatom towarzyszą w tym roku cztery jachty osłonowe. Będą to s/y Hallelujah, (Delphia 46 DS prowadzona przez dyrektora regat, Krystiana Szypkę), s/y Copernicus (legenda polskiego żeglarstwa), s/y Tornado (Cetus 54 z JKMW Kotwica) oraz s/y Oiler. Dzięki nim każdy zawodnik będzie otrzymywał prognozy pogody opracowywane przez meteorologów regat oraz inne niezbędne informacje. Zadaniem jednostek osłonowych będzie też komunikacja z lądem i przekazywanie informacji od zawodników do biura regat.
Żeglarze i organizatorzy ponownie skorzystają z gościnności Mariny Delphia w Górkach Zachodnich, będącej portem startu i mety. Po raz kolejny będzie się tu również mieściło Biuro Regat, a teren mariny będzie dostępny dla rodzin zawodników oraz kibiców do końca wyścigu. Pozycje wszystkich jachtów będzie można śledzić online za pomocą trackingu YellowBrick.