4 czerwca 2016 roku, o godzinie 1630 kapitan Bartek Czarciński wyruszył z mariny Delphia w Górkach Zachodnich w samotny rejs non stop dookoła świata.
Chęć pomachania Bartkowi na pożegnanie przyciągnęła do portu ok. 100 osób – przyjaciół, przedstawicieli firm i instytucji, którzy pomogli Bartkowi zrealizować marzenie. Żegnali go także rodzice, oraz żona z malutką córeczką.
Przygotowania do rejsu zajęły żeglarzowi 6 lat. Wszystko zaczęło się od narysowania jachtu na wyrwanej z zeszytu kartce. Potem przyszedł czas na projektowanie kadłuba, szukanie rozwiązań jakie powinny się na takim jachcie znaleźć, zbieranie funduszy i budowę.
Jacht Perła został zwodowany latem 2015 roku. W międzyczasie Bartek Czarciński odbył wiele rejsów sprawdzających solidność konstrukcji, nabrał zaufania do jachtu, wychwycił rzeczy do poprawienia. Startował w najtrudniejszych bałtyckich regatach takich jak Regaty Poloneza, czy Bitwa o Gotland.
Firma Teknos Oliva od kilku lat wspierała Bartka w jego planach. Wiedzieliśmy, że niewielki jacht (8 m dł.) szykowany do wokółziemskiego rejsu był budowany zgodnie z najlepszą sztuką szkutniczą. Dostarczając specjalistyczne farby jachtowe Oliva do budowy jachtu pomogliśmy doprowadzić etap przygotowań do szczęśliwego końca.
Jesteśmy przekonani, że farby jachtowe Oliva sprawdzą się na jachcie, który będzie w podróży ok. 12 miesięcy. Kadłub powyżej linii wodnej został pomalowany farbami poliuretanowymi Oliva. Cześć podwodna została pomalowana farbą antyporostową VSE. Przed wodowaniem, wiosną b.r. jacht został pokryty czterema warstwami antyfoulingu. Dodatkowo, 2 tygodnie przed startem rejsu zostały położone 2 kolejne warstwy.
Pomyślnych wiatrów !
Do zobaczenia w Polsce za rok.
fot. Andrzej Minkiewicz