MALOWANIE
Przygotowane powierzchnie zabezpieczyć antykorozyjnie farbą ALU-STEEL PRIMER 2002 i farbą BOSMAN 77 na grubość min. 150 μm na sucho (kadlub stalowy można zabezpieczyć tylko farbą BOSMAN 77). Na zabezpieczoną antykorozyjnie powierzchnię nałożyć emalię poliuretanową EMAPUR MARINA w wybranym kolorze.
W celu nadania powłoce dodatkowej ochrony, zwiększenia połysku i podniesienia walorów dekoracyjnych zalecamy zastosowanie lakieru Teknodur 0290 jako ostatecznej warstwy wykończeniowej.
NAZWA HANDLOWA | ILOŚĆ WARSTW | CZAS SCHNIĘCIA | ZUŻYCIE TEORETYCZNE [l/m²] |
ALU-STEEL PRIMER 2002* | 1 | Pyłosuchość 25 min
Na dotyk 50 min | 0,10 |
EPINOX BOSMAN 77 | 3-4 | Pyłosuchość 2 h
Na dotyk 6 h | 0,12-0,24 |
EMAPUR MARINA | 1-2 | Pyłosuchość 3 h
Na dotyk 8 h | 0,09-0,18 |
* wskazane w przypadku jachtów z aluminium.
UWAGA:
- W tabelach podane są ilości warstw dla natrysku bezpowietrznego. W przypadku malowania pędzlem, wałkiem lub natryskiem powietrznym, należy zwiększyć ilość warstw.
- Nałożenie powłok w grubościach zalecanych wg powyższych technologii zapewnia osiągnięcie efektu wieloletniej ochrony kadłuba.
- Farba ANTIFOULING VSE w grubości 60 μm na SUCHO zabezpiecza kadłub przed porastaniem na okres jednego sezonu żeglarskiego na wodach słodkich.
- Odstępy pomiędzy nakładaniem kolejnych warstw nie powinny przekraczać okresu 7 dni