MALOWANIE
W przypadku renowacji jachtów ze starym lub uszkodzonym żelkotem całą powierzchnię w celu zabezpieczenia kadłuba przed osmozą pomalować farbą Bosman77. Jeżeli nie ma konieczności takiego zabezpieczenia użyć farby BOSMAN 54. W celu uzyskania optymalnej przyczepności farby przeciwporostowej wykonać przekładkę z farby UNIWIN OPTIMAL. Na część podwodną nanieść dwie warstwy farby ANTlFOULlNG VSE.
NAZWA HANDLOWA | ILOŚĆ WARSTW | CZAS SCHNIĘCIA | ZUŻYCIE TEORETYCZNE [l/m²] |
EPINOX BOSMAN 77 lub EPINOX BOSMAN 54 | 3-4 lub 1-2 | Pyłosuchość 2 h
Na dotyk 6 h
Pyłosuchość 2 h
Na dotyk 8 h | 0,12-0,24 |
UNIWIN OPTIMAL * | 1 | Pyłosuchość 1 h
Na dotyk 2 h | 0,10 |
ANTIFOULING VSE | 2 | Pyłosuchość 1 h
Na dotyk 4 h | 0,10-0,20 |
*zalecane w celu zwiększenia przyczepności powłok
W przypadku jachtów nowych, powierzchnie żelkotu tylko zmatowić drobnym papierem ściernym i pomalować farbą UNIWIN OPTIMAL, a następnie farbą ANTIFOULlNG VSE.