Budowa kajaka żaglowego P7 GiG. Część 2.
A jak pływa P7? Dokładnie tak, jak wygląda, czyli lekko!
WięcejFascynujące jest to, że jeśli chcemy zrobić dobrą, efektywną farbę, trzeba najpierw zrozumieć potrzeby klienta. Nie produkujemy farb bo są ładne, bo nadają ładny kolor. Produkujemy farby, które poza tym, że nadają ładny kolor, spełniają określone funkcje. Każda farba ma do spełnienia nie jedno zadanie i my musimy stworzyć, opracować i wyprodukować wyrób, który te zadania wypełni.
… słowa doskonale oddające wartość produktów jakie Teknos Oliva od kilkudziesięciu lat dostarcza swoim odbiorcom na rynku polskim i nie tylko. Od początku działalności firmy (a był to rok 1923) Oliva zaopatrywała obiekty o znaczeniu strategicznym oferując wysoce zaawansowane technologie zabezpieczenia antykorozyjnego i przeciwporostowego.
A jak pływa P7? Dokładnie tak, jak wygląda, czyli lekko!
WięcejO swoich doświadczeniach z farbą przeciwporostową Oliva przez 3 kolejne sezony napisał armator jachtu Bluefin – Krzysztof Krygier.
WięcejRegaty zakończenia sezonu żeglarskiego na Zatoce gdąńskiej zgromadziły ponad 90 jachtów na linii startu.
Więcej„Z Ursusa musieliśmy się wynieść, ponieważ 8 marca 2017 roku, Kamilianie na sesji wyjazdowej rady zawiadomili mnie, że kończą projekt „jacht” ….
Więcej„Marzyła mi się klasyczna linia, gaflowe ożaglowanie i wielkość pozwalająca pływać po rzece”
WięcejŻeglarze często wybierają te farby, których używali wcześniej i które się sprawdziły. Oliva była stosowana w przemyśle stoczniowym w Polsce od bardzo wielu lat. Jest znana wśród żeglarzy i ma dobrą opinię. Dlatego jest w naszej ofercie nieprzerwanie od 12 lat.
Jeśli chodzi o utrzymanie jachtu to zwykle jest malowany w okolicach kwietnia, przed wodowaniem. Antyfouling Olivy jest kładziony na podwodną część kadłuba co dwa lata, a przed każdym sezonem robione są tzw. „zaprawki” czyli naprawiane drobne uszkodzenia, czy przytarcia kadłuba. Od wielu lat mam do czynienia z antyfoulingiem Olivy.
Z farbami Oliva w kontekście jachtu Copernicus mamy do czynienia od ponad 40 lat. Dzięki odpowiedniej pielęgnacji, jacht robi wciąż dobre wrażenie na żeglarzach i sprawnie żegluje. W najbliższym sezonie planujemy uczestniczyć Copernicusem w kilku ważnych imprezach żeglarskich, m.in. w regatach Sailbook Cup.
Firma Teknos przekaże mi cały rząd puszek z farbami i lakierami – komplet chemii do pokrycia całej Salmo 21-A! To wspaniała wiadomość, bo jestem przywiązany do tej marki – używam ich produktów od czasów budowy pierwszej łódki “Black Betty” i jestem przekonany o ich wysokiej jakości. Dla mnie to też już sprawdzona i przetestowana technologia aplikacji i wiem jak zachowują się produkty Teknos-Oliva w eksploatacji jachtu.